Julkisten hankintojen hankintasopimukset

Webinaarin ajankohta:
to, 4. marras, 2021 klo 9.00 - 16.00

Koulutuksessa käydään läpi sopimusehtojen huomioiminen tarjouspyyntövaiheessa ja yleisten sopimusehtojen käyttäminen sopimuksen laatimisen apuna.

Päivän aikana käydään läpi:

  • hyvän julkisten hankintojen hankintasopimuksen peruskivet
  • keskeisimmät sopimusehdot tavara- ja palvelusopimuksissa
  • miten sopimusehdot kannattaa huomioida sopimuksen laatimisessa?
Koulutuksen sisältö

Kouluttaja

Pauliina Karinkanta
Varatuomari, asiantuntija PTCServices Oy

Saara Haukipuro
Varatuomari, OTL, KTM, asiantuntija PTCServices Oy

Koulutuksen hinta: 590  yhdeltä osallistujalta, lisäosallistujat -50 %
Alennus lasketaan automaattisesti, kun ilmoitat useamman henkilön kerralla.

Kuvaus

Koulutuksen ohjelma

Hankintasopimuksen merkitys jää usein kilpailutusvaiheessa helposti vähälle huomiolle, vaikka juuri hankintasopimus määrittelee koko myöhemmän yhteistyön. Koulutus on suunnattu hankintayksiköiden edustajille ja julkisiin hankintoihin osallistuville tarjoajille.

Koulutuksessa käydään läpi sopimusehtojen huomioiminen tarjouspyyntövaiheessa ja yleisten sopimusehtojen käyttäminen sopimuksen laatimisen apuna. Päivän aikana käydään läpi:

  • hyvän julkisten hankintojen hankintasopimuksen peruskivet
  • keskeisimmät sopimusehdot tavara- ja palvelusopimuksissa
  • miten sopimusehdot kannattaa huomioida sopimuksen laatimisessa

Hyvälläkään hankintasopimuksella ei tee mitään, jos sopijapuolet eivät sitä noudata. Päivän aikana käsitellään:

  • hankintasopimuksen seurantaa ja valvomista
  • onko sopimusta mahdollista muuttaa sopimuskaudella
  • voiko ongelmatilanteisiin varautua ennalta ja miten sopimusreklamaatit kannattaa tehdä?

Osallistujat saavat käyttöönsä JYSE -ehtoihin pohjautuvat tavara- ja palveluhankintojen sopimusmallit. Koulutuksessa tehdään harjoituksia ja syvennetään teoriaa pienryhmätyöskentelyllä. Otetaan yhdessä julkisten hankintojen hankintasopimukset haltuun – tervetuloa!

Kohderyhmä: Hankintayksiköiden edustajat, julkisiin hankintoihin osallistuvat tarjoajat.

Koulutusvahvistus
Lähetämme koulutukseen ilmoittautuneille vielä erillisen koulutusvahvistuksen sähköpostitse viimeistään kolmea päivää ennen webinaaria. Pidätämme oikeuden muutoksiin. Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että koulutustilaisuus saattaa peruuntua vähäisen osallistujamäärän takia.

Peruutusehdot
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % webinaarin hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.