Hankintalain muutokset 2021

Webinaarin ajankohta:
to, 2. joulu, 2021 klo 9.00 - 12.00

Hankintalainsäädäntöön hyväksyttiin useita muutoksia toukokuussa 2021. Lakimuutokset astuivat voimaan 1.7.2021.

Käytännönläheisessä koulutuksessa käymme läpi muutokset ja uutuudet selkokielellä.

Koulutuksen sisältö

Kouluttaja

Hanna-Mari Harju
OTM, lakimies, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Marita Iskala
OTM, KTM, asianajaja, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Tatu Johansson
OTM, lupalakimies Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Valtteri Nieminen
OTK, HTM, Specialist Counsel, Suomen Hankintajuristit Asianajotoimisto Oy

Koulutuksen hinta: 390  yhdeltä osallistujalta, lisäosallistujat -50 %
Alennus lasketaan automaattisesti, kun ilmoitat useamman henkilön kerralla.

Kuvaus

Koulutuksen ohjelma

Hankintalainsäädäntöön hyväksyttiin useita muutoksia toukokuussa 2021. Lakimuutokset astuivat voimaan 1.7.2021. Käytännönläheisessä koulutuksessa käymme läpi muutokset ja uutuudet selkokielellä.

Hankintalainsäädännön muutoksia valmisteltiin pitkään, ja muutoksia koskeva hallituksen esitys HE 244/2020 oli tarkoitus esitellä eduskunnalle jo lokakuussa 2020. Julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain, vesi- ja energiahuollon, liikenteen ja postipalvelujen alalla toimivien yksiköiden hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista annetun lain, julkisista puolustus- ja turvallisuushankinnoista annetun lain, sekä rikosrekisterilain muuttamista koskeva hallituksen esitys esitettiin eduskunnalle viimein joulukuussa 2020 ja toukokuussa 2021 valiokuntakäsittelyiden jälkeen hallituksen esitys eteni eduskunnan täysistuntoon hyväksyttäväksi.

  • Millaisia muutoksia hyväksyttiin?
  • Vaikuttavatko muutokset rikosrekisteriotteiden tarkastamiseen?
  • Vaikuttavatko muutokset ilmoitusvelvollisuuteen kansallisissa hankinnoissa?
  • Voidaanko yksittäisiä tilauksia tehdä puitejärjestelyssä ilman kevennettyä kilpailutusta?
  • Millaisia välittömiä toimia muutokset tarkoittavat tarjoajille tai hankintayksiköille?

Käytännönläheisessä koulutuksessamme vastaamme muun muassa edellä esitettyihin kysymyksiin, selvennämme kattavasti uudistuksen tuomat muutokset ja niiden konkreettiset vaikutukset hankintojen parissa toimiville. Koulutuksemme on ykkösvalinta heille, jotka haluavat hyödyntää muutosten tuomat mahdollisuudet oman toimintansa tehostamisessa.

Koulutusvahvistus
Lähetämme koulutukseen ilmoittautuneille vielä erillisen koulutusvahvistuksen sähköpostitse viimeistään kolmea päivää ennen webinaaria. Pidätämme oikeuden muutoksiin. Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, että koulutustilaisuus saattaa peruuntua vähäisen osallistujamäärän takia.

Peruutusehdot
Estyneen tilalle voidaan vaihtaa toinen osallistuja kuluitta. Peruutuksesta ja 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä muutoksista veloitetaan toimistokuluina 15 % webinaarin hinnasta. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutusta tehdyistä peruutuksista tai peruuttamatta jätetystä ja käyttämättömästä koulutuspaikasta veloitetaan osallistumismaksu kokonaisuudessaan. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.